Butikens öppettider
Måndag - Fredag 
11:00 - 18:00
Lördag
11:00 - 17:00

Västergatan 14 Malmö  (karta)

Köpinformation

Köpvillkor Nedanstående är de köpvillkor som gäller när du handlar på Lekosmek.se

Köpvillkoren innefattar priser; betalning; frakt & leverans; return, ångerrätt och byten; reklamation samt tvistförfarande. I och med köp accepterar du våra köpvillkor med samtliga ingående delar.

Priser Alla priser som anges på www.lekosmek.se är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Betalning

Du har olika betalningsalternativ att välja mellan:

1. Direktbetalning Du betalar med din Internetbank. För tillfället finns kan du betala genom Nordea, Handelsbanken  eller SEB. Betalningen sker genom klarna.se som är Nordens ledande leverantör av betaltjänst.

2. Betalkort Du betalar med VISA eller MasterCard . Betalningen sker genom klarna.se som är ett av de största och mest kända kortbetalningsleverantörer i Sverige.

3. Faktura Du kan handla för upp till 25 000 kr, beroende på vad vår fakturahanterare Klarna AB  godkänner. Vid fakturabetalning görs en sedvanlig upplysning för att säkerställa de krav som vår fakturahanterare ställer. Faktura från Klarna idag Sverige populäraste betalsätt på Internet. Avgift på 29 kr tillkommer för faktura avgift. Fakturan skickas tillsammans med dina varor. Förfallodatum inträffar 14 dagar efter att beställningen skickats. Vid påminnelse debiteras 50 kr + dröjsmålsränta. OBS! Om du väntar länge med att hämta ut dina varor på ditt utlämningsställe riskerar du att få en påminnelse då kredittiden löper från den dag då vi skickar din beställning. När du väljer faktura som betalsätt jämförs ditt personnummer med din folkbokförda adress. Detta sker automatiskt vid köptillfället. Om du anger felaktiga uppgifter kommer ditt köp inte godkännas.

4. Delbetalning Du kan handla för upp till 25 000 kr, beroende på vad vår fakturahanterare Klarna AB godkänner. Vid fakturabetalning görs en sedvanlig upplysning för att säkerställa de krav som vår fakturahanterare ställer. Dela upp din betalning så den passar Dig bäst. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden, dvs du kan alltid betala efter att du har fått din lön. Första betalningen sker i slutet av nästa månad! Månadsränta 1,625 %, aviavgift 29 kr (En avgift oavsett antal köp). Läs kompletta kontovillkor här. För frågor gällande delbetalning och/eller ditt konto kan du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 00 eller via e-post info@klarna.se När du väljer delbetalning som betalsätt jämförs ditt personnummer med din folkbokförda adress. Detta sker automatiskt vid köptillfället. Om du anger felaktiga uppgifter kommer ditt köp inte godkännas.

Leverans & fraktkostnad -  Leveranstid anges för varje produkt. (I de fall leveranstid inte anges skickas dina produkter normalt inom 1-2 vardagar. Om en vara är tillfälligt slut kan leveransen ta upp till tre veckor.) Alla beställningar skickas med DHL.

Vi ansvarar inte för dröjsmål som beror på DHL's hantering av försändelser. Vi har inte insyn i DHL's verksamhet och har heller ingen möjlighet att påverka enskilda försändelser. Inom Sverige: Vid köp för minst 1500 kr är frakten gratis. Vid köp för under 1500 kr tillkommer frakt på 59kr.

För alla paket som inte lösts ut från DHL's ServicePoint  debiteras kunden en avgift på 250 kr,

Ångerrätt, retur och byten - Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ditt köp och returnera dina varor inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. Ångerköp inom 14 dagar gäller endast beställningar som skickas inom Sverige. Intimprodukter är undantagna från denna lagstadgade rätt. Sexleksaker och underkläder klassas som intimprodukter vilket innebär att vi enligt lag inte har skyldighet att ta tillbaka dessa produkter.
Vi vill dock erbjuda möjlighet att returnera och byta ändå men då med specifika krav på varors tillstånd och returavgifter, dessa beskrivs nedan.
Alla eventuella förpackningar, förseglingar och plomberingar måste vara obrutna. Du har rätt att byta en vara en gång och då till en annan färg/storlek.
Vi tar inte ut något avgift för byte, du betalar dock själv för frakten när du skickar till oss. Byte till andra varor behandlas som ny beställning. Om korrekt storlek inte finns tillgänglig får du byta mot en annan vara. Byte måste ske inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. Om mottagningsdatum ej kan bevisas gäller DHL's datumstämpel plus 3 arbetsdagar. Vid retur och byten återbetalas inte avgifter som frakt, fakturaavgift eller postförskottsavgift.
Du står också för alla egna fraktavgifter. Vid retur tar vi 49 kr i expeditionsavgift, denna avgift tillkommer inte vid byten.
Expeditionsavgifter tillkommer både om du returnerar en del av beställningen eller hela beställningen.

Om vi har skickat fel vara så står vi för alla omkostnader.


Krav på varors tillstånd vid retur eller byte

Vi har krav på varors tillstånd vid retur eller byten. Kraven syftar till att garantera minst samma säkerhet på att du som kund får en oanvänd vara som när du handlar i en fysisk butik. För att retur eller byte ska godkännas ställs följande krav på en varas tillstånd -
• Alla eventuella förpackningar, förseglingar och plomberingar måste vara obrutna.
• Varan måste vara i sin helhet så som den skickades till dig. Alla de ingående delar måste vara med, inklusive förpackningar och eventuella tillbehör (t.ex. galgar).
• Varan får inte ha brukats och måste vara fri från smuts, hudflagor, damm, smink, hår, parfym eller andra främmande lukter.
• Produktlappar, plomberingar och andra etiketter måste sitta kvar på varan.

Varans förpackning får inte vara väsentligt skadad. Varor undantagna från rätten till retur och byten Vi accepterar inte returer eller byten av rabatterade varor. Rabatterade varor är exluderade från bytesrätt.

Behandling av returer och byten Normalt behandlas returer och byten inom 10 dagar efter mottagande. Vid högsäsonger inom 30 dagar.


Återbetalning Eventuell återbetalning sker inom normalt inom 14 dagar men maximalt inom 30 dagar, som är den maximala tiden enligt lag. Dessa dagar räknas från det datum då vi mottagit din retur. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid. Reklamation Alla varor vi skickar ska vara felfria vid leveransen. Vi kvalitéts kontrollerar alla batteridrivna produkter genom att på ett hygieniskt sätt, sätta i batterier och se till att produkten startar. Varor du beställer har aldrig lämnat vår butik tidigare, utan vi är mellanhanden mellan dig och vår leverantör!

Om en vara mot förmodan skulle visa sig vara defekt på något sätt ber vi dig kontakta oss på info@lekosmek.se. Alla reklamationer måste ske inom inom 14 dagar. En reklamation är inte automatiskt godkänd. För att reklamation ska godkännas gäller att varan är korrekt hanterad och omodifierad. Varan får inte vara väsentligt brukad eller nedsmutsad (gäller även parfymer och andra främmande lukter). Om reklamation godkänns så har vi enligt lag upp till tre gånger på oss att åtgärda de fel som finns. Om reklamation godkänns står vi för alla frakter.

Observera att kunden alltid står för returfrakt av ev felaktig vara eller vara som har garanti. Vi står för nya frakten till kunden